پروپوزال ، پایان نامه های کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی
مدیریت - بازاریابی- گردشگری- توسعه شهری
سید سجاد اسبقی- کارشناسی ارشد MBA دانشگاه تبریز
درباره وبلاگ


سیدسجاداسبقی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی(گرایش بازاریابی بین الملل) سلام بر دوستان عزیز این وبلاگ با هدف تبادل اطلاعات در زمینه مدیریت - بازاریابی - گردشگری در خدمت کلیه دوستان خواهد بود.کاش می دانستید که زندگی با همه وسعت خویش محفل ساکت غم خوردن نیست حاصلش تن به قضا دادن و پژمردن نیست زندگی خوردن و خوابیدن نیست زندگی حس جاری شدن است زندگی کوشش و راهی شدن است امیدوارم از راهنمائی دوستانی که دستی به قلم دارند بی نصیب نمونم. نیستم محتاج نگاهی که بلغزد بر من خودم هستم و تنهایی و یک حس غریب که به صد عشق و هوس می ارزد.... .هر کس به چیزی تبدیل می شود که بدان عشق می ورزد.اگر سنگی را دوست داشته باشد سنگ می شود اگر هدفی را دوست بدارد ،به آن هدف تبدیل می شوداگر به فردی عشق ورزد آن فرد می شود اگر به خدا عشق بورزد خدایی می شود وحال انتخاب با ماست .
آخرین مطالب
نويسندگان

پروپوزال ، پایان نامه های کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی ، ام بی ای ، mba

 

 تهیه و اقدام به تنظیم پروپوزال در مقطع کارشناسی ارشد دارای اصول و معیارهایی است که عدام توجه به آن از کیفیت طرح پژوهشی کاسته و حتی در صورت تصویب طرح، در آینده با مشکلات اجرایی عدیده همراه خواهد بود؛ لذا توجه به اصول اساسی نگارش پروپوزال اجتناب ناپذیر می نماید. در متن زیر به برخی از این اصول اشاره ای اجمالی می شود.   

معیارهای انتخاب یک موضوع پایان نامه 

1. موضوع باید مناسبت داشته باشد 2. اجتناب از دوباره‌کاری در موضوع طرح 3. موضوع قابلیت اجرا را داشته باشد 4. کاربردی و مناسب با زمان و مقرون به صرفه باشد 5. نداشتن موانع اخلاقی 5. مقبولیت سیاسی و فرهنگی

نکات مهم در نوشتن عنوان موضوع

ـ عنوان نباید خیلی کوتاه و یا خیلی طویل باشد.

ـ دربرگیرنده تمام محتویات کار تحقیقاتی باشد.

ـ سال و مکان انجام تحقیق حتماً ذکر شود.

بیان مسئله یا مشکل (ضروری اجرای پژوهش)

بیان مسئله باید مختصر و دقیق (حداکثر 1 صفحه) و با ذکر منابع نوشته شده و در نگارش آن به نکات زیر توجه کرد.

  ـ مسئله و مشکل چیست؟ با جملاتی کوتاه و شیوا ماهیت، شدت، وسعت و عوامل موثر بر مسئله را ذکر کنید

ـ به پیامدهای مسئله و خطرات ناشی از آن اشاره کنید

ـ چرا انجام پژوهش مورد نظر لازم است و با توضیح و ارائه راه حل، اهمیت موضوع طرح و ضرورت آن را توجیه نمائید.

بررسی متون (منابع)

در بررسی متون با مراجعه به کتب، مجلات داخلی و خارجی، تماس با سایر محققین و استفاده از بانکهای الکترونیک داخلی و خارجی می‌توان مروری بر مطالعات سایر محققین در زمینه کار خود یا مشابه آن داشت و با مطالعه آنها از تجربیات و نتایج بدست آمده استفاده کرده و از متدولوژی طرح، روشهای نمونه‌گیری و آنالیزهای آماری آنها در جهت تحقق انجام یک تحقیق مفید و درست بهره برد.

اهداف، سئوالات، فرضیات (با توجه به موضوع پژوهش)

اهداف یک پروژه تحقیقاتی خلاصه آنچه که باید با انجام مطالعه به آن برسیم را بیان می کند.

ـ هدف کلی:

آنچه که مطالعه به طور کلی به آن دست خواهد یافت را هدف کلی می‌گویند و هدف کلی در واقع همان عنوان مطالعه است با این تفاوت که با لغتهای قابل اندازه‌گیری مثل «تعیین یا شناخت» که معنی و کاربرد دقیق و واضحتری دارند شروع می شود.

2ـ اهداف اختصاصی (یا ویژه یا جزئی): این اهداف باید واقع‌بینانه مطرح شده و به آنچه که مطالعه برای حل آن طرح‌ریزی شده متمرکز باشند.

اهداف جزئی در واقع جزئی از هدف کلی بوده و اگر به خوبی تنظیم شوند ما را هم چنین به طراحی روش تحقیق و نحوه گردآوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده‌ها هدایت خواهند نمود.

هدف جزئی نباید از قالب هدف کلی خارج بوده و باید به جنبه‌های اساسی مطالعه محدود باشد.

در اهداف جزئی هم باید از افعالی نظیر تعیین کردن، مقایسه‌کردن، اثبات‌کردن، محاسبه‌کردن و برقرارکردن استفاده کرد و از به کارگیری افعال مبهم نظیر فهمیدن، مطالعه کردن و اذعان کردن دوری نمود.

1ـ اهداف توصیفی: این اهداف معمولاً میزان شیوع و تعیین میانگین را می‌سنجد ونتیجه آن معمولاً به صورت اعداد بیان میشود

2ـ اهداف تحلیلی: این اهداف معمولاً تعیین ارتباط و یا مقایسه 2 موضوع را می‌سنجد و نتیجه آنها به صورت بلی یا خیر بیان می شوند. 

3ـ اهداف کاربردی: معمولاً در بعضی مطالعات هدف دیگری تحت عنوان هدف کاربردی وجود دارد که نحوه بکارگیری نتایج حاصله از بررسی تحقیقات را مشخص میکند و ساختار مشخصی ندارد.

ذکر سئوالات تحقیق و فرضیات:

در یک مطالعه توصیفی اهداف توصیفی به سئوالات توصیفی تبدیل می شوند که معمولاً جواب آنها عدد می‌باشد.

 بیان متغیرهای تحقیق و تعریف عملیاتی آنها: متغیرهای یک تحقیق بسیار مهم بوده و در واقع قلب یک تحقیق می‌باشند. متغیرها در واقع داده‌هائی هستند که ما می‌خواهیم آنها را جمع‌آوری نموده و آنالیز کنیم. متغیرهای کمی خود به دو دسته تقسیم می شوند؛ کمی گسسته ، کمی پیوسته

مقیاسهای اندازه‌گیری متغیرها:

گاهی در هنگام ثبت متغیرها یا در موقع تحلیل آماری کمی بودن متغیر برای پژوهشگر مطلوب نبوده و او مایل است متغیر مربوطه را به مقیاسی درآورد که تعداد کمتری مقدار یا حالت بپذیرد مثلاً تبدیل متغیر سن به گروههای سنی یک مثال معمول است.

به طور کلی برای متغیرها چهارنوع مقیاس مختلف تعریف شده است که عبارتند از:

مقیاس نسبتی، مقیاس فاصله‌ای، مقیاس ترتیبی، مقیاس اسمی

انواع متغیرها

متغیر مستقل یا علت، متغیر وابسته یا معلول، متغیرهای مخدوش‌کننده، متغیرهای زمینه‌ای

روش تحقیق:

در این بخش نوع مطالعه (توصیفی یا تحلیلی)، جامعه موردنظر که تحقیق بر روی آنها صورت می‌گیرد را ذکر می‌کنیم در این مرحله بهتر است با کمک مشاور آمار یا مشاور روش تحقیق آگاه به تجزیه و تحلیل داده‌ها حجم نمونه و آنالیزهای آماری را مشخص کنیم و لازم نیست فرد مهارت لازم در این زمینه را داشته باشد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها